tisdag 18 augusti 2015

bröllopstårtorna


Till bröllopet gjorde jag likadana tårtor som till Lindas fest. Receptet hittar ni i det inlägget. Som botten gjorde jag kladdkaka. Som dekoration hackade jag vitchoklad och gjorde blommor av marsipan med chokladsmak. Dessa tårtor är så fantastiskt goda att ni bara måste testa. Eftersom receptet inte är mitt kan jag säga det. Jag märkte att det lönar sig att frysa ner dem, för då hålls de mycket stabilare sen när man tinat upp dem. Ena tårtan hann jag inte frysa ner för jag gjorde den dagen före, och den rann. Som tur behövdes inte den. 
Barn och gravida passar ju inte att äta råa ägg, så därför hade jag gjort en egen tårta åt barnen. Tyvärr har jag ingen bild, men det var en chokladmoussekaka, där jag använde gelatin istället för äggula. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar