tisdag 20 december 2016

pärlade julgranspynt


Jag har som mål att vi inom några år ska ha 90% hemmagjorda julgransprydnader. Endast sådana vill jag inte sträva efter, för vi har en del gamla som jag fått av farmor och andra arvegods som jag absolut vill använda. Men till stor del hemmagjorda vill jag ha. Varför det kanske ni undrar. Jo. för att jag tycker att det blir mera personligt och det är det ju så roligt för barnen att få hänga upp sådant de gjort. Sen tycker jag att det blir en helt annan julstämning med en personlig gran. 

Under hela hösten har barnen pärlat pynt, som vi ska hänga i granen, möjligtvis ikväll. 
Jag måste säga att jag tycker de är väldigt charmiga dessa olika stjärnor, gubbar och granar.

Jag har gjort tomteflickan resten har Lova och Alvin gjort. Sen finns det ju mera än vad rymdes på bild. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar