lördag 30 september 2017

Gekås, Ullared

Nu har vi kommit till sista etappen på vår resa. Efter fyra nätter på Legoland campingen styrde vi kosan en bit uppåt i Danmark, nämligen till Grenå. Därifrån tog vi färjan över till Varberg, endast 30 km från Ullared. Mamma hade varit på dagen och pratat med dem i receptionen så de hade ordnat platser åt oss nära varandra och riktigt nära servicebyggnaden.

I Gekåsbyn spenderade vi 4 nätter. Tyvärr visade det sig vara för lite, för jag kände efteråt att jag inte hunnit shoppa allt jag velat. Bland annat finns det en hel del butiker på utsidan som jag inte hann titta i alls. Hur ska jag då beskriva själva Gekås-affären? Otroligt stort och otroligt billigt, det får räcka med det. Jag ska absolut dit på nytt och då blir det en hel vecka.
Själva campingen är också toppen, så man kunde ju spendera en massa tid enbart där också.

Om ni tittat på Ullared från kanal 5 är ankracet bekant. Det råkade gå av stapeln när vi var där. Det tyckte ju framförallt Lova och Alvin var intressant. Och ja, jag också. Filmteamet var på plats och nu fick man se hur mycket allting faktiskt är uppstyrt. Jag hoppas att jag lyckades hålla mig undan så jag inte syns i TV-rutan sen, men Lova sprang nog fram och tillbaka där framför så man vet aldrig. Ska bli intressant att se på programmet sen i alla fall.


Om jag skulle försöka mig på att sammanfatta vår resa. 
En bra resa hade vi, och barnen var mer än nöjda. När vi körde upp mot Umeå tillbaka blev Edla arg för hon skulle inte hem. Efter två veckor i vår minimala husvagn var hon ändå inte klar. 
På tal om husvagnen, så gick det över förväntan med den också. Jag var lite rädd före, för vi skulle ha mycket grejer med oss och ändå vara borta i två vecka. Nu när jag tänker bakåt minns jag endast att det var mysigt. 

Vädret då? I Danmark var det kallt, men vi hade tur med regnet. Det regnade alltså väldigt lite under tiden vi var där. I Ullared sen hade vi växlande väder. Första dagen 27 grader, den dagen tillbringade mestadels på stranden. I det stora hela har jag inget att klaga på.

Jag antar att nån av er är intresserad av vad resan blev att kosta. Tyvärr har jag inget svar att ge er, för vi har inte räknat. Men jag skulle tippa på mellan 2000-3000. Som en resa till södern med andra ord. 

Jag ser tillbaka med tacksamhet på vår resa. Och planerar nästan redan nästa husvagnssemester, men en större husvagn ska vi ha innan dess. Maken håller nog koll hela tiden vad som kommer till försäljning. Jag vet vad jag skulle vilja ha, det är endast pengarna som sätter käppar i hjulet. Nej, jag nöjer nog mig med en gamlare vagn också, som även då förstås är billigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar