måndag 18 december 2017

oi kuusipuu oi kuusipuu ja lehväs uskolliset...



Idag har vi tagit in julgranen och barnen har fått klä den. I år har de fått klä den helt fritt. Det är ju en viss charm i det också. Visst brukar de få klä den ganska så fritt annars också, men jag brukar nog ibland flytta på en del. Jag kan inte låta bli att tycka att den är allra finast med massvis av färger, mönster och material. Man kunde kalla den barnslig. Men är inte julen barnens högtid. Ett barn är det vi firar i alla fall. 
Det börjar så småningom sjunka in att det inte är många dagar kvar. Igår åt vi julmat hos svärföräldrarnas, detta är året svågern med familj firar jul i Norge. Sista veckan i jobbet är igång och Edla har två, ynka två, dagar kvar i dagis. Sen behöver hon förhoppningsvis inte återvända dit innan i förskolan. Jag har accepterat att jag hinner med vad jag hinner och resten får lämna. 




Årets nya julgranspynt gjorde vi för några dagar sen. Barnen fick klippa ut olika figurer i filttyg och sen limma knappar. En hit kan jag säga att det var. Många gjorde de på var fastän vi inte kunde hänga alla i granen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar