onsdag 24 oktober 2018

virkade pannband

Det börjar bli kyligare om öronen, alltså passar det bra att virka pannband. Idén till dessa har jag sett nångång på youtube. De är så enkla att göra så jag memorerade det. Jag har använt mig av drops merino extra fine och dubbelt garn. 
Börja med en kedja med luftmaskor, mät på huvudet så att det blir passligt. Virka fastmaskor tillbaka. Pannbandet virkas fram och tillbaka och sys sen ihop. Virka fastmaskor i bakre maskbågen fram och tillbaka tills du tycker det är klart. Sen gör du en likadan mindre, som du sen syr ihop runt själva pannbandet. Ett sånt här pannband virkar du på några timmar, perfekt kvällssysselsättning. 


Jag har virkat ett åt Edla och ett tänkte jag åt Lova. Men nån har blivit lite kräsen här hos oss, så jag får ta det gula själv. Inte så tokigt kanske för jag kommer mig aldrig egentligen för att göra något till mig själv annars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar