onsdag 12 november 2014

godisverkstaden är igång

Igår gjorde jag årets första julgodis. Jag har så mycket jag vill hinna med till julen så jag får börja i tid. Jag har mera energi i år känns det som, kan visserligen bero på att Edla var baby ifjol och året före var jag gravid och illamående. Men i år har jag storslagna planer. Att jag sen högst antagligen inte kommer att hinna med allt är en annan sak. 

Hur som haver så detta gjorde jag igår: skumfudge och chokladtryffel med creme fraiche


Till skumfudgen använde jag pepparkaksskum. Men jag tycker att smaken av pepparkaka lämnade lite lam. Det är ju kanske en smaksak hur man vill att de ska smaka. Pepparkakssmak eller ej så blev de riktigt sliskigt söta och goda.



Detta är en enkel variant av tryffel eftersom man spritsar ut den. Jag toppade med lite saltlakrits strössel, vilket visade sig passa riktigt bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar