lördag 29 november 2014

lilla jul

Hoppas ni har en trevlig lilla jul. Nu tänkte jag börja njuta ordentligt. Edla sover snart och Lova och Alvin tittar på film. 
För ett antal år sedan gjorde vi det beslutet att vi är hemma på lilla jul och skapar egna traditioner. Man åker runt så mycket på jul annars ändå. 

Idag har jag fått gjort en hel del. Nästan alla fönster har julbelysning på plats, borde bara köpa något nytt till Lovas och Alvins fönster. Det finaste är ju ändå tro, hopp och kärlek, som lyser i vardagsrumsfönstret.
Så har jag fått bytt till våra tomtlakan, som jag alltid brukar göra på lilla jul. Det är en speciell känsla varje år när man första gången kryper ner i dessa. 


Och så var ju lilla jultomten med paket. Eller Lova sa flera gånger "mamma jag vet nog att det är du". Vet inte om hon ville att jag skulle förneka det. De är just nu i en sån fas att de både tror och inte tror, vet alltså inte riktigt vad de ska tro. 


Nöjda barn var det i alla fall. För första gången var Edla intresserad av sitt paket. Det bästa var ändå kramen Lova gav mig utan att säga något. Jag förstod att det var hennes sätt att säga tack. 


Nu ska jag njuta av glögg och julstjärnor, gjorda av smördeg. Inget margarinskit här inte. Och mycket plommonsylt ska det vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar