tisdag 7 maj 2019

små och enkla gåvor


Äntligen börjar det våras igen. Det enda positiva med snön som kom var att pollenbesvären försvann en tid. Jag var knappast den enda som bannades fredamoron när jag tittade ut. Nu hoppas vi på bättre väder. Jag borde flytta ut mina plantor till växthuset. Tomatplantorna börjar vara så höga att en når nästan taket. För lite sol får de också antagligen så det börjar bli dags. 

Handarbetat får man i alla fall när det är dåligt väder, och det tycker jag ju om. En annan sak jag tycker om är att ge en liten hemgjord gåva när det passar. Det behöver inte vara nåt stort men en liten sak som visar att jag tänkt på personen i fråga. Här nedanför är ett exempel på saker jag gjort åt två nyfödda bebisar. 


Haklappen har rutor för korsstygn. Den finns att köpas färdigt så. Sen är det ett snabbt jobb att brodera namn på.




En napphållare och ett hjärta att hänga på vagnen eller var man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar