fredag 9 mars 2018

4 veckor

Idag blir lillbossen 4 veckor. Jag tycker att hon växt så mycket redan och äter som en häst. Relativt nöjd är hon, men tycks nog veta vad hon vill. Lite svårare är det för oss att veta om hon vill vara i famnen eller inte. Ibland knärrar hon för att hon vill det och ibland för att hon inte vill det, svårt att veta liksom. De senaste nätterna har hon lagt till med den vanan att vara vaken x antal timmar efter att hon ätit. I natt till exempel åt hon klockan 4, sen var vi vaken till 6.30. Hon skriker inte under den tiden utan är oftast nöjd, men sova ska hon inte. I och för sig kan det ha att göra med att jag under de timmarna även fick byta sex bajsblöjor. Nu har hon då sovit sen 6.30 med en kort matpaus emellan. 

Edla är i dagklubben så jag borde ta itu med något vettigt. Städa till exempel eller baka. Jag börjar ha bakat klart till dopet vilket känns skönt, för det är inte så lång tid innan vi åker till Levi och är borta i en vecka. Innan dess ska jag ha bakat allt som bara går att göra på förhand. På tal om Levi borde jag dessutom börja packa, men av någon orsak drar jag mig för det. Kanske för att jag inte riktigt skulle orka fundera över vad vi kommer att behöva. En inköpslista vad vi ska ha från ikea måste jag också göra, men det är betydligt roligare.

Nu är det nån som börjar stånka lite där i vagnen så jag får väl avsluta här.


nästan exakt 4 veckor sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar