lördag 10 mars 2018

triss i rocky road

Efter jul lämnade jag med en känsla att jag inte fick gjort så mycket julgodis jag egentligen velat. Orsaken till det är förstås orken jag inte hade på grund av graviditeten, men nu när hon är ute har orken kommit tillbaka. Alltså tar jag igen allt jag missat nu istället. Och vem har sagt att man kan göra julgodis endast till jul?

Ingen har väl missat att min favorit är rocky road. Här har jag gjort tre lite annorlunda varianter.


Jag hade en påse julskum i skåpet som jag inte visste vad jag skulle göra av. Så när jag snubblade över detta recept nappade jag direkt. Jag har lämnat bort pistagenötterna och bytt ut den mörka chokladen mot vit och mjölk. Vem hade trott att polly passar så bra i rocky road. Man kan ju variera smaken med att använda lite olika sorters polly om man vill.


Följande variant är en med vit choklad. Jag är annars inte så förtjust i vit choklad, att äta enbart så, men här passar det riktigt bra. receptet


Den sista är den jag tyckte lät mest spännande. Den består nämligen av en stor del popcorn. Nu kanske ni rynkar ögonbrynen, men jag kan tala om att det är riktigt gott. receptet hittar ni här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar