torsdag 26 juli 2018

och ännu en varm dag

Alltså, vilket väder vi haft denna sommar. Det är egentligen först nu jag har börjat njuta av det, när det är så svalt på kvällarna att man fort får kylt ner sovrummet till en dräglig nivå.


Eftersom vi har pool här hemma har vi inte varit alls till någon strand i sommar förutom vad barnen simmat vi strandcamping förstås. Men jag tyckte ändå att jag ville simma i havet en gång i år i alla fall. Så ikväll körde vi ut till fäboda. Och så härligt det var. 


Visst är det härligt att det inte regnar som ifjol, men jag börjar bli lite bekymrad över våra fruktträd. Så än en gång denna sommar har maken pumpat upp vatten ur ån för att vattna. Vi har ju dessutom sått nya vinbärsbuskar i år och de börjar se ganska så medtagna ut. 


Man vill ju inte gå miste om den rikliga äppelskörden. Om inget sker lär det bli rekord i år. Tror att jag får börja utreda redan vad jag ska göra av alla äpplen. Att göra mos av allt kommer jag inte att mäkta med. Har ni något tips jag absolut måste testa hojta till. 


För första gången får vi också en hel del päron. 


1 kommentar:

  1. Koka äppelsaft, äppel citron o släng med nån kanelstång. Gott!

    SvaraRadera