måndag 30 juli 2018

en mjuk och skön filt

Jag blev totalt förälskad i filten jag stickade åt Minja och den var i flitig användning under vintermånaderna. Så mjuk och skön. När så min väninna skulle få barn bestämde jag mig snabbt att göra en likadan. 


Jag valde att göra en i grått eftersom de inte visste könet innan hon tittade ut. Den röda kanten virkade jag dit den här veckan innan vi var och tittade på underverket. Garnet är ju drops air, ett luftigt och skönt garn. Den här filten stickade jag i enbart räta maskor, eftersom garnet är sådant att ett mönster knappt syns. Jag kan verkligen rekommendera detta garn till babyfiltar. 
Jag har även stickat en babyfilt i ett annat garn, en filt som inte alls lämpar sig till en bebis, det ska jag berätta mera om en annan gång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar