torsdag 6 december 2018

glad självständighetsdag!

Hoppas ni haft en bra dag. Själv känner jag mig lite mör, känns som jag inte gjort annat än stått i köket idag. Men det stämmer inte riktigt, för jag har nog tvättat tre maskiner tvätt (haha, det var att vara rolig). Nej men på sant har det nog blivit ett antal timmar i köket. Maken for till skogen så så länge Minja sov sin dagstur bakade jag och barnen pepparkakor. Eller, egentligen var det Lova och jag. Edla och Alvin orkade så länge att de fick bakat de kakor de skulle dekorera. Men äta har de nog minsann orkat. De brukar alltid få dekorera ett antal pepparkakor på var, endast med kristyr men det är ändå höjdpunkten för dem, för jag brukar inte begränsa dem alls. De får sätta så mycket kristyr de bara får att rymmas. Kristyren gör jag själv av vatten och florsocker, så den är ju inte dyr precis.
Sen har jag bland annat bakat limpor. En liten stund tittade jag på slottsbalen, men jag tror nästan att jag ska krypa ner under täcket. Minja har de senaste nätterna tyckt att det passar bra att vara vaken nån timme mitt i natten. 

Julen närmar sig, så vad passar inte bättre än lite juldekorationer. Avslutar alltså med lite som jag fixat med här hemma.

Duken köpte jag från SPR-kirppis. Det är väl ingen hemlighet att jag tycker att gammalt är charmigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar