måndag 5 november 2018

en avkopplande helg och desserttips

Oj, så jag tankat kraft denna helg. Det var så behövligt med två söndagar, två dagar att bara vara och inte göra något utom att umgås. Maken var borta förra veckan och kom hem först på fredagen dessutom. Det var så skönt att ha en dag extra utan byke eller annat som låg på. På lördagen var Edla på sitt första kompiskalas, men förutom det gjorde vi inget annat än körde runt till fyra olika gravgårdar och tände ljus. 
Vår tradition med allahelgonsdag tycker jag är så fin. Barnen frågar ganska ofta om våra bortgångna mor - och farföräldrar så vi pratar om dem mycket, men ändå är det något speciellt med denna helg. 
Halloween då igen tycker jag är helt makaber. Att göra gravstenar av paff till dekoration är ju egentligen ett hån. 
Nää tacka vet jag då att få gå till graven och tända ett ljus och minnas. 

vår finaste cykel, om ni frågar mig.


Igår gjorde jag denna dessert, en kladdkaksglass. Väldigt enkelt, men framförallt så gott. 
Du behöver vaniljglass, kladdkakssmet och kolafyllda chokladpraliner. 
Låt glassen smälta en stund tills den går att rör lite. Varva allt i en skål och frys i ca 3 timmar. Jag serverade hallonsylt till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar