onsdag 28 november 2018

dåtid-nutid del 4

Jag hade stora visioner när vi flyttade in. Detta lilla rum skulle bli mitt arbetsrum, var jag skulle sitta och rätta prov och förbereda nästa dags lektioner. Jo pyttsan, för det första har jag enbart jobbat på skolor var vi haft egna platser att jobba på, så allt rättande har skett där, för det andra skulle jag inte rymts in i rummet för att jobba. Lite harmt är det att jag inte har foto av hur det för det mesta såg ut där. Hade varit roligt att visa er. Så fullt av allt slags bråte att man inte slapp in, högar på högar, grejer på grejer. 


Tills jag en dag helt enkelt fick nog. Nog på vårt hjälpkök, med kläder och handskar och mössor överallt. Detta lilla rum ligger just där i vårt hjälpkök. När jag kommer på nåt kan det gå snabbt. Några dagar så hade jag kastat så mycket grejer ur rummet som jag aldrig kastat förr. Och det visade sig att vi klarar oss helt utmärkt utan ett soprum inomhus. 

Istället blev det ett klädrum, med hyllor för förvaring utefter två väggar. Så behövligt. Inte säger jag att det inte ligger mössor och vantar på golvet mera, men det är betydligt mera sällan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar