tisdag 1 januari 2019

årsresume 2018

Nytt år igen och dags för en årsresume över det gågna året.

Gjorde du något år 2018 som du inte gjort innan?
Fick mitt fjärde barn kan väl räknas hit

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej, inget så

Vilket datum från 2018 kommer du att minnas bäst?
9.2 när Minja kom till oss

några dagar gammal


Vilka länder besökte du?
Sverige och Grekland, och så turistade vi ju i vår egen huvustad också.




Bästa köpet?
Husvagnen

Vad gjorde dig riktigt glad?
Familj och vänner



Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit i stunden, fastän jag måste nog säga att jag blivit betydligt bättre på det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Måste nog säga samma som i fjol, stressat mindre

Bästa boken du läst i år?
Natascha Kampusch bok "3096 dagar". Hemsk, men ändå svår att lägga ifrån sig. Jag sträckläste den.

Största misstaget?
Har nog klarat mig från något stort misstag i år också

Dyraste köpet?
Husvagnen eller resan till Rhodos, kommer inte exakt ihåg.

Något du önskade och fick?
Friska barn, vi har faktiskt varit otroligt friska detta år.

Edla och Aron vid villan
Något du önskade dig och inte fick?
Fler resor, men det är helt förståeligt med ett spädbarn i huset.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Har inget minne av det

Finns det något som hade gjort ditt år bättre?
Javisst massvis med saker, men varför ska man sukta efter mer när man kan vara nöjd med det man har..

Vad fick dig att må bra?
skrattet, att få skratta ordentligt gör underverk

Vad tänker du göra annorlunda detta år?
Göra eller försöka minska på sockerintaget och hoppas att jag ska bli piggare. Annars ska jag vara hemma med Minja ännu och försöka ta till vara på alla stunder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar