söndag 20 januari 2019

människan är aldrig nöjd

Vi har ändrat om i köket och matsalen, igen. Visst var jag nöjd med vår typ av köksö maken gjorde för lite över ett år sen. Jag var nöjd, då. Då hade jag inte flängt runt den i ett år. Nu har jag gjort det, och stört mig på den nåt fruktansvärt. Den var hela tiden i vägen och full av all slags bråte. 
Nu när vi ändå skulle ha köpt nytt kylskåp. Jag menar, vi hade redan fått betalt från försäkringsbolaget för ett nytt, för ett år sen. Så det var dags. På samma gång köpte vi ett nytt frysskåp och flyttade det gamla till matsalen. Det betyder den hundra år gamla frysboxen, så kändes den i alla fall, fick åka till ekorosk.
Och "köksön" fick även den flytta till matsalen. Mera rum i köket och allt som allt mera förvaring win-win. Och jag är nöjd, hoppas bara det håller i sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar