tisdag 19 mars 2019

dåtid-nutid del 5

Ja, bättre sent än aldrig blir det dags för del fem i serien dåtid-nutid. I tur står vårt tv-rum. Det här rummet är en del av mammas och pappas forna garage tillsammans med tvättstugan, som ni ska få se i nästa del. Jag kommer inte ihåg exakt när pappa byggde om det, men jag kan inte ha varit speciellt gammal eftersom jag inte kommer ihåg hur det var innan. 


Det här gamla fotot är taget när vi var på besök från Åbo. Vi sov då i detta rum. Under min uppväxt agerade rummet tv-rum, precis som för oss nu. 

Och så dags för dagens bilder. Som är betydligt fler till antalet. Tänkte på samma gång visa hela rummet. När jag nu för en gångs skull städat där (haha).

Hyllan står var spjälsängen finns på första bilden. 

Ja, hit har vi fått stuvat in en frys också. 


Min handarbetshörna. 

Nu borde jag ta itu med svinstian som kallas vårt hem. Att en ettåring hinner rådda så mycket på en liten stund är svårt att fatta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar