fredag 1 mars 2019

tvillingarna 11år

För 11 år, nästan på minuten,  sedan blev jag mamma för första gången. Vi hoppade från att inte ha några barn till att bli tvåbarnsföräldrar på en gång. En ganska stor omställning kan man säga. När jag idag tänker på det förstår jag nästan inte hur vi klarade det. I Åbo utan kontaktnät och jag som studerade. Jag var borta från studierna endast ett halvt år. Men som jag brukar säga det är stor skillnad på att få barn när man är 20+ än 30+, som nu senast. 

Tonåren närmar sig, det har vi märkt av det senaste halv året. Vi har två barn som är så olika man kan vara, både angående intressen och karaktären. En sak har de dock gemensamt och det är att Minja är det bästa de vet. 

triumfbågen i paris

Idag har vi inte firat desto mera än hämtat pizza från kotipizza, enligt barnens önskemål, och festat med lite annat smått. Kalas blir det nästa vecka i flera omgångar. Nu for de med Z till villan och jag lämnade ensam hem med Minja, som sover. Men den friden lär inte ska vara så länge till. 

Pss ni ska nog få höra om vår resa bara jag hinner gå genom fotonen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar