måndag 1 april 2019

en mandala piggar upp vårt soffbord

Jag har länge haft svårt med vårt soffbord. Det är så fyrkantigt, stort och tungt. Framförallt har jag haft svårt att hitta en duk som passar. Men så kom jag på att jag kan virka en mandala. Mandalor i alla varianter har länge cirkulerat på de handarbetssidor jag är medlem i på fb, så det var inget nytt för mig så. 


Riktigt rolig var den att virka och det gick på en dag. Så något långt projekt är det inte alls tal om. Och fastän jag säger det själv blev den såå fin. Tänk vad man kan få till med enbart fastmaskor, luftmaskor och stolpar. Klarar man av att virka dessa maskor klarar man av att virka en mandala. 


Nu får jag stå ut med vårt soffbord en tid till. 


Mönstrer är hämtat ur denna bok. Där finns mönster på väldigt många fina dukar. Eller varför inte en matta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar