torsdag 23 augusti 2018

smaskens av äpple

Nu är det ju äppeltider, och som det kommer äpple i år. Fina och goda är de också. Hos svärisarna kommer det också massvis så vi har redan pressat 20 liter saft av deras äpplen. Själv har vi enbart ett sommaräppelträd, men jag tror nog att de blir så att vi pressar även de äpplena till saft. Sen har vi två vinteräppelträd och de äpplena måste jag ju göra något av. 

Vinteräpplena är ju inte klara än, men en gren hade gått av. Så de äpplena passade jag på att baka av. Just vinteräpplen passar utmärkt till det, eftersom de är lite syrliga. 
Idag tänkte jag tipsa er om 4 olika smarriga bakverk jag gjort. Underbart goda allihop. 





Alla är riktigt goda, men muffinsen alltså. Så goda med stekta äppelbitar och vaniljkräm toppad med smuldeg. Nam, nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar