lördag 16 februari 2019

Minjas tårtor

Förra helgen blev vårt lillmonster firat. Och bland annat följande tårtor bjöd vi på. 
Först ut en fjärilstårta. En sådan har jag haft på min to do-lista i många år och nu tyckte jag det kunde passa. Den är fylld som vanligt med hallonsylt och glasscreme. 


En fjärilstårta är inte svår att göra. Börja med att baka bottnet som vanligt och fyll den. Jag frös sen ner den som jag alltid gör. För att få till fjärilsformen skär du kakan på halva och placerar bitarna mot varandra på följande sätt: 

Jag skar min när den fortfarande var frusen, men ändå gick att skära i. Då var det enkelt att lyfta bitarna. Sen är det bara att dekorera som man själv vill. 


Följande tårta är en siffertårta, som jag redan för ett år sedan bestämde mig för att göra till Minjas 1årskalas. 


Receptet tog jag härifrån. Vill ni se mera bilder och idér på olika siffertårtor: googla eller sök på pinterest. Det kommer upp massvis med bilder. 
Det var väldigt roligt att göra denna. Tror inte det blev den sista jag gör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar