torsdag 7 februari 2019

vår nya sänggavel

Allting började med att svågern gjorde en ny sänggavel åt sig och frun. Det fick mig att se ordentligt på vår gamla och inte längre så fina. En längre tid hade jag i tankarna hur den nya skulle se ut, men det blev liksom aldrig av. Men sen fyndade jag en ny säng åt oss på black friday och då åkte ju den gamla automatiskt ut. Jag köpte material till den nya gaveln, men tiden gick ändå. Tills maken tog tag i saken och då går det undan. Plötsligt hade vi en gavel på plats. 


Idén är min, med en del input av maken. Helt ärligt trodde han inte på min ide till först, som oftast,  men snäll som han är började han på ändå. Och som oftast får han konstatera att jag inte är ute och cyklar så mycket som han först trodde. En del gick inte som vi tänkt men vi fick ihop den till sist. 

Material som vi använt:
en spånskiva 
ett billigt täcke
tyg
knappar 

Vi har stansat fast först täcket och sen tyget. Knapparna funkade inte riktigt som vi tänkt eftersom tanken med dem är att sy fast dem, men det gick ju inte riktigt med en spånskiva bakom. Så istället har maken borrat hål vid varje och bundit fast dem på baksidan av skivan.


Jag fattar inte riktigt grejen, men maken har en förkärlek för alla slags ledslingor. Så självklart måste han ha en sån här också. Jag lät honom hållas fastän jag nog hade klarat mig med en helt vanlig lampa på nattduksbordet. 

Nöjd över vår nya gavel blev jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar