torsdag 15 augusti 2019

15:e augusti och 15 år

Idag är det 15 år sedan vi blev tillsammans. Trots att det gått ett antal år sedan kommer jag ihåg varje detalj från den lördagskvällen. Eller ja, maken tycker ju inte att det är såå länge sen. Och det beror ju förstås på vad man jämför med. Trots det tycker jag att det är en sak man kan uppmärksamma lite. 


Speciellt Z ser ju ut som en liten pojkspoling på detta foto som är 15 år gammalt. Måste dock säga att jag nog föredrar den mogna man han blivit. Det är inte enbart negativt att åldras. Jag tycker att ju gamlare vi blir desto mera växer vi ihop. Visst är det nåt speciellt med den där första nervösa förälskelsen. Men inget går upp mot den där djupa, fasta kärleken som finns efter en lång tid tillsammans. 

Jag själv undviker socker. Men Z ska få en kaka med hans favoritchoklad, toffife. Det är en vanlig kladdkaka med chokladganache och toffife som dekoration.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar