söndag 18 augusti 2019

cheesecake med krusbär

Man vet ju aldrig vad det blir till när man prövar ett nytt recept. Oftast kan man ju lista sig till att det blir gott med hjälp av ingredienserna. Den här gången hade jag ingen aning. Jag ville göra något av krusbär och hittade denna cheesecake. Jag började med att tillsätta mycket mera socker, krusbär är ju sura. Lite skeptisk var jag till ingefäran, men bestämde mig för att testa. Med facit i hand kan jag säga att jag borde tillsatt ännu mera socker i krusbärskrämen och lämnat bort ingefäran, den skar sig med krusbären tycker jag. Men som sagt sånt vet man ju aldrig innan man testat.


Receptet hittar ni här ifall ni vill pröva själva. Gör jag den flera gånger kommer jag göra dubbelsats själva cheesecaken (eller halvera mängden krusbär), tillsätta mera socker med krusbären och lämna bort ingefäran. Då kan jag tänka mig att den blir riktigt god. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar