lördag 22 maj 2010

födelsedagskaffe

jag tar uppdateringen i kronologisk ordning. I april bjöd jag på kaffe och tårta åt syjunttan. Det som var lite extra roligt var att allt skulle vara glutenfritt, en liten utmaning med andra ord.

tårtan innehöll vitchoklad wienernougat (om jag kommer ihåg rätt) täckt med chokladglasyr gjord på fazers omar-blockchoklad.


Macroner har jag länge velat testa, och äntligen fick jag testa. Underbart gott.


Jag hade även gjort rabarber- och kvargmuffins, men tyvärr har jag ingen bild på dem

2 kommentarer:

  1. Hyvän näköiset macaronit, mitä sinulla on niissä täytteenä? Voisin syödä noita vaikka kuinka paljon :p Yksi pieni vielä, eihän se mitään haittaa ja kohta olen syönyt kymmenen ;)

    SvaraRadera
  2. Kuulostaa tutulta, vaikka en oikeastaan voi syödä mantelia tulee aina syötyä liian monta :) Muistaakseni mulla oli täytteenä suklaatryffeliä. Valui kuten näkyy aika lailla..

    SvaraRadera