fredag 8 mars 2013

Lova och Alvin 5år

Förra veckan fyllde ungarna 5år. Och självklart blev det kalas. 
Alvin hade två önskemål angående sin tårta. 1. det skulle vara en kladdkaka ( han gillar inte grädde) 2. det skulle vara en sjörövartårta. Sagt och gjort, det var ju ändå hans födelsedag. Jag gjorde en vanlig kladdkaka, som jag fyllde med pätkisfluff och päronbitar. 

Lova hade bara ett önskemål angående sin tårta: jordgubbs-Lisa. Lova gillar grädde och det får gärna vara mycket av det. När jag googlade runt på jordgubbs-Lisa tårtor kom jag fram till att jag varken har lust eller tid att börja modellera. Så jag beställde efter ett färdigt lock. Tårtan är fylld med glasscreme och hallonsylt.

Annat som bjöds på var bland annat banan-och chokladminimuffins, apelsintryffelbiskvier


och citronrulltårta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar