söndag 11 november 2018

dåtid-nutid del 3

Då var det dags för köket i serien dåtid-nutid. Som förståeligt är inte kvalitén den bästa på de äldre bilderna. Visst kan det vara intressant hur ett hem kan ändras med ganska så enkla medel. Jag var lite rädd när vi köpte huset att det alltid skulle kännas som mammas hus. Men jag kan säga att det har det egentligen aldrig känts, att jag växt upp i det här huset är något jag aldrig egentligen tänker på. Barnen kan nu som då fråga något och då slår det en. Jag har pratat med såna som köpt hus av föräldrarna och varit rädd för att ändra eller göra om, för föräldrarna förväntar sig att det ska vara som det alltid har varit. Så har jag aldrig känt. 





När vi renoverade innan vi flyttade in tog vi bort en del av en vägg så att det blev öppet mot det rum som vi gjorde till matsal. 


Vår matsal var mammas och pappas sovrum när jag växte upp. Eftersom huset har så många sovrum kunde vi offra ett till matsal. Efter vår renovering av köket/matsal och vårt sovrum lämnade vi ändå med sju sovrum.

(psst ja, jag har bytt till julgardiner redan. Gjorde det samtidigt jag tvättade fönstren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar