lördag 20 mars 2010

dagens saldo


formfranska

Receptet är taget ur boken piece of cake. Tyvärr har inte jag sånt tålamod att jag orkar vänta tills brödet har kallnat innan jag provsmakar, därför är den skuren så här fint.


Morotsrågbitar

Jag fullkomligt älskar bröd som gräddas i långpanna, så enkelt.



Småbröd till Lovas och Alvins kalas



Misslyckad gärning

Och så har jag misslyckats oxå. Vet inte vad jag gjorde för fel med denna kladdkaka med vit choklad och chokladmaräng. En liten misstanke har jag dock att den kan bero på att jag hade den för högt i ugnen. Den blev nämligen inte klar och jag hade inte tid att ha den i ugn hur länge som helst.



Och till sist lite shopping

Silikonformen hittade jag vid Lidl och den andra formen har jag velat ha länge. Perfekt när jag ska baka något åt bara oss fyra eller till att provbaka i.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar