tisdag 30 mars 2010

gåtan med olika prissättningar på yoghurt

Okej, detta kommer att bli ett ganska onödigt inlägg. Men jag har länge funderat och lagt märke till att prisma har så mycket billigare mat än citymarket. Det jag la märke till idag var Valios yoghurtburkar. Vid prisma kostar de 0,25 och vid citymarket 0,45, det är alltså 0,20 i skillnad. Detta låter nu inte så mycket, men om man tänker så här: Z å jag äter varsin burk om dagen, arbetsdagar, det blir 10 i veckan, alltså 2 euro. Det blir 104 euro i året, som vi sparar in på att köpa yoghurt vid prisma, det ni. Och sen när L o A ska ha burkar, än så länge nöjer de sig med liters.

Jag har många gånger tänkt göra en lista på varor och jämföra, jag lovar att den listan ska komma ännu nångång. Och jag påstår inte att prisma är billigare när det gäller allt, men det mesta i alla fall.

1 kommentar:

  1. Jag var och handlade till citymarket för nån vecka sen och jag konstaterade oxå att det är billigare vid prisma. För det mesta handlar jag bara vid prisma. Anna

    SvaraRadera