fredag 8 oktober 2010

Z:s födelsedag

Äntligen har jag hittat sladden. Vi börjar med födelsedagstårta. Maken fyllde ju år redan i början på september så det är en tid sedan. Jag funderade länge hur jag skulle dekorera tårtan. Jag har egentligen inte modellerat förr så jag ville testa på det, men inget invecklat. Eftersom han tycker om att åka vattenskidor blev det relaterat till det.

Fyllningen består av hallonmousse och citronmousse. Den här gången testade jag köpt sugarpaste, hittills har jag bara gjort det själv. Jag kom fram till att fastän det hemgjorda fastnar lättare så spricker det inte lika lätt, alltså kommer jag framöver att göra det själv, det blir ju dessutom mycket billigare. Dr Oetker lär ska ha kommit ut med en variant som säljs i vanliga matbutiker och den måste man ju förstås pröva.

Dessutom gjorde jag rocky road. Fastän det är så enkelt och så gott har jag aldrig gjort det förut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar