måndag 15 november 2010

farsdag

Här hemma firade vi pappa med kaffe på sängen. Han blev bjuden på nybakta smörgåsar och bakelse, och förstås paket. Lova och Alvin hade bakat goda småbröd(har tyvärr inget foto)


Jag gjorde varsin bakelse åt Z och min pappa. De består av havrekex-botten, ananasmousse och överst ananasgelé. Blommorna är vitchoklad.


Dessutom hade jag gjort varsin liten box med hemmagjorda praliner åt pappa och svärfar. De vita blommorna innehåller vitchoklad och turkisk pepper.


Paketen innehåller nougat med skal av vitchoklad och mjölkchoklad.


Dessa har skal av vitchoklad och innehåller blåbärsparfait.


Och till sist kommer vi till tårtan. Jag är inte alls nöjd med denna, men man lär sig av sin misstag. Och jag lärde mig en hel del denna gång. Fyllningen består av päronmousse och after eight fluff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar