måndag 17 december 2012

pannacotta med mangosås

Efter att ha läst och hört så mycket om pannacotta måste jag ju själv pröva. I jobbet åt jag en gång pannacotta med mangosås och det var såå gott. Mangosås, tänkte jag, kan ju inte vara så svårt att laga. Men tji fick jag, hur mycket jag än pureade den blev den inte tillräckligt slät, enligt mig i alla fall. Börjar nästan misstänka att de använde barnmatsburkar i jobbet, det smakade i alla fall som det. 

I slutändan blev det ändå riktigt gott. Fast mamma konstaterade att det smakade som maizenakräm, vilket faktiskt är lite sant. Misstänker nog att det var första och sista gången jag gör pannacotta. Jag tänker inte sätta ner en massa pengar i grädde om man kan få något att smaka likadant med maizena. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar