måndag 24 februari 2014

en resa till Haparanda

Tidigt på lördagmorgon åkte jag, mor, mina systrar, min kusin och min moster iväg mot Haparanda. Jag hade så sett framemot denna resa, för lilla damen har varit riktigt gnällig på sista tiden. Och dessutom är det oftast bara jag som duger. Resan blev alltså en behövlig andningspaus. Och trevligt var det. Jag skulle egentligen inte handla så mycket, men en del blev det ju ändå. Jag har lite planer på att göra om lite här hemma. Ni ska få se vartefter.

Gott från Ica. Som ni märker är pollypåsen redan uppäten. Jag vet inte varför den här inte finns till salu i Finland, godaste av alla olika polly tycker jag.
Sen köpte jag lite annat som hör till att man köper i Sverige, såsom bröd, falukorv och potatissallad.
Jag köpte ovanligt lite marsipan. Oftast brukar jag ha massor, massor. Men nu köpte jag endast en brun med chokladsmak.

Från Rusta köpte jag 7 rullar tapeter. Var de ska vara får ni se sen när det är klart.

Från Iittala outlet hade jag dessa. En kastehelmi i färgen mattakirkas och en stor mariskooli i hiekka

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag behöver 2 rulle tapet av den 7, just dem som är som tegel.kan jag få köpa den? Vad kostar dem?
    Mvh Manuell

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag behöver 2 rulle tapet av den 7, just dem som är som tegel.kan jag få köpa den? Vad kostar dem?
    Mvh Manuell

    SvaraRadera