onsdag 22 oktober 2014

vintermugg och mumintidning

Jag sitter ju för det mesta här hemma på grund av min fot. Men lite mumingrejer har jag fått införskaffat. 
För det första vintersäsongsmuggen. Jag köper ingen skål åt mig själv, utan den köper jag endast åt ungarna. Någonstans måste jag dra gränsen. 
Den här vintermuggen är den finaste på många år, om man frågar mig.



Den här tidningen har de talat mycket om på svenska muminsidan på fb. Och på finska sidan har de varit sura över att den enbart finns på svenska. Jag hade inte tänkt köpa den till först, men ändrade mig, efter att jag bläddrat lite i den. Den innehåller en massa artiklar och listor av olika slag. Hela tidningen handlar alltså om mumin och Tove Jansson


Här finns en beskrivning över alla figurer

Här finns en lista på alla muggar

lite andra produkter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar