fredag 2 augusti 2019

hemmagjord kebab

Under åren vi bodde i Åbo gjorde vi egen kebab ganska ofta. Men sen föll det liksom i glömska. Nu tyckte vi att det började bli dags igen.  Receptet vi använde i Åbo var inte riktigt hundra så vi letade efter ett nytt recept och hittade ett på tasteline som vi tyckte verkade bra. Jag följde inte receptet slaviskt utan använde de kryddor jag ville. Det jag kunde konstatera var att man får nog använda mycket kryddor, kebab är ju annars också ganska starkt.

Kebaben gjorde jag kvällen före och sen stekte jag i smör innan servering. 800g maletkött blir till ganska mycket kebab, så vi frös ner resten. Gott att ta upp och steka och äta med vad man vill. På bröd är det riktigt gott. 


Men hemmagjorda franskisar och hemmagjord majonnäs firade vi in semestern för ett antal veckor sedan. 

Det bästa med denna tallrik, förutom att det är gott, är nog priset. Vad kostar det inte att hämta mat från korv Görans åt hela familjen?! Här har ni en budjet variant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar