onsdag 27 januari 2010

kladdmuffins med lemon curd-frosting


Lova och Alvin fyller ju snart år så nu har jag börjat testbaka lite smått. I heljen testade jag fyllning till ena tårtan och från det blev det över lite lemon curd. Därför bakade jag kladdmuffins och gjorde en frosting av den kvarvarande lemon curden. Måste säga att jag vet inte om det var den bästa kombinationen. Lemon curd passar mycket bättre med bär och frukt.
Kladdmuffins är ju bara för gott. De går att heta utan frosting oxå. Minus är bara att det brukar slinka ner för många :) Sätter hit receptet om nån blir snål. De är ju så enkla att göra.

Kladdmuffins

2 ägg
2½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smör

smält smöret och låt svalna. vispa ägg och socker. tillsätt vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver. tillsätt sist smöret och mjölet. vispa ihop till en slät smet.

200 grader 10 min

(de ska sjunka ihop i mitten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar