söndag 31 januari 2010

pasta med tomatsås


Jag hade länge planerat att göra tonnfisklåda med ägg idag. Men eftersom min käre make kom igår kväll på att han skulle göra chips åt sig så hade vi inte tillräckligt med potatis. Lasagne skulle ju vara gott tänkte jag då och det är ju sådana ingredienser man alltid har hemma. Jo pyttsan, när jag skulle ta upp maletkött så visar det sig att vi inte har något. Hallå, inget maletkött, har typ aldrig hänt. Man kan ju förstå att man kanske inte alltid har tomatpure hemma, men maletkött. Nåjaa, eftersom vi bara hade pasta och inget kött som passade till fick det helt enkelt bli pasta och tomatsås ida, kanske ingen söndagsmat, men det är ju gott så why not.
Om någon vill testa så brukar jag helt enkelt koka upp ett paket tomatkross och lök. Till sist brukar jag blanda med en burk tonfisk och krydda enligt smak. Och det är faktiskt gott. Till och med Lova och Alvin äter med god aptit. Ja och till och med Zakki som annars är så kräsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar