söndag 7 februari 2010

50-års tårta i förskott


Min underbara svärmor fyller 50 år om några veckor. Men eftersom vi inte är i Österbotten då gjorde jag en tårta redan nu och överraskade henne.

Jag är inte helt nöjd med den. Den blev väldigt sned. Som ett råd till er andra kan jag säga att gör aldrig botten samma dag ni ska bjuda på tårtan. Det gick bara sönder när jag skulle skära det. Jag brukar alltid baka botten senast dagen före, men nu hann jag inte det.

I alla fall så fyllde jag den med pollyfluff och hallonkvarg. Dessa båda passade inte helt bra tillsammans. Jag tror att eftersom polly har en sån speciell smak så passar den bäst med andra choklad sorter men inte med frukt eller bär. Nåjaa, i alla fall for vi hem med en tom tårtkupa så inte var den säkert så "stygg".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar