fredag 2 maj 2014

min födelsedagskaka


Nu är det ju en tid sedan jag bjöd på födelsedagskaffe och ännu längre sen jag fyllde år. Men det är väl aldrig för sent att visa bakverk. 

Detta är en improviserad kaka, vartefter jag gjorde den kom jag på mera.



Jag började med kexbotten, sen blev det ett lager hallonmousse. Efter det kom jag på att det vore gott med rabarber och att vi har sånt i frysen som behöver ätas upp. Sagt och gjort ett lager rabarbermousse. Då tyckte jag att det vore ju gott med lite choklad också -> ett lager mjölkchokladganache. Vid det här laget började jag fundera på hur jag skulle dekorera kakan. Jag hade ett köpt en påse dajm och visste att sista lagret skulle vara vaniljmousse. Första tanken var att jag skulle strö dajmen överst, men jag ändrade mig och strödde dem under vaniljen. Blev riktigt aptitretande tycker jag. Och då behövdes ingen annan dekoration -> enkelt. God var den också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar