lördag 31 maj 2014

drottningmoussetårta


Med anledning att pappa fyllt 60 år bjöd han hem sina syskon. Tårtan föll som vanligt på mig. I efterhand var det verkligen tur att jag valde en moussetårta, eftersom besöket var den lördagen det var 30 grader här. Grädde skulle inte ens ha gått att vispa och marsipan skulle ha smält. Nåjaa i alla fall gjorde jag en drottningmoussetårta, första lagret är hallonmousse och andra lagret är blåbärsmousse. Överst en gele på både och. Bottnet är glutenfri kladdkaka. Så värst snygg kan jag inte påstå att den är. Den smälte lite väl fort i värmen. Men god var den.

                                      


Förutom tårtan bakade jag också glutenfria citronkvargmuffins och glutenfria kaneläss, som här visserligen blev fyrkanter. Bara för att göra det så enkelt som möjligt för mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar