torsdag 8 maj 2014

muminmuggar


Äntligen har jag fått köpt plastlådor och packat ner ungarnas muminmuggar. De började ha så många så jag blev rädd att hyllorna i vitrinskåpet skulle ge vika. Muggarna tänkte jag föra på vinden där de kommer att få vara och stiga i värde. Sen när de flyttar hemifrån får de bestämma själva vad de gör med dem. Väljer de att sälja dem torde de få en ordentlig slant för dem, eftersom de stiger i värde hela tiden. Alltså sådana muggar som inte finns i butiken mera. Jag passade på att fota muggarna innan jag packade ner dem. Alvins faddrar köper massor muggar åt honom så han har förstås flest. Jag köper säsongsmuggarna och sådana de tar ur produktionen åt Lova och Edla, så på det viset borde inte de bli utan någon mugg heller. Säsongsmuggarna har de från det året de blev födda. Så Lova och Alvin har från sommaren 2008 och Edla har från sommaren 2013

Alvins muggar

Lovas muggar

Edlas

Jag lämnade endast vissa utvalda i vitrinskåpet

Jag tycker att vissa av dem är otroligt fina. Snorkfröken till höger är min favorit, den togs ur produktionen 31.12.2012
Mina egna muggar och skålar ska ni få se en annan gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar