tisdag 22 juli 2014

I mitt lilla lilla växthus

Maken gjorde för något år sedan ett väldigt sporadiskt och väldigt litet växthus åt mig. Nu börjar det bli så pass att det är nog sista året för det och lagom har maken lovat mig ett riktigt växthus. Ser redan framemot nästa år när jag kommer att ha rum med tre gånger så mycket. 

I år har jag ovanligt mycket i mitt lilla växthus, eftersom jag fick en del tomat och paprikaplantor av grannen. Och just nu är det väl som roligast när det börjar mogna. Dessa foton tog jag igår morse.


avlånga söta paprikor

paprika

pumpa

bifftomat

Med dessa är det lite kul faktiskt. Bladen har hängt hela tiden och jag har vattnat och vattnat. Och som ni kan se är en del blad gula. Jag hade redan gett upp hoppet och tänkt att det blir inga gurkor. Men när jag började lyfta på bladen hittade jag två färdiga gurkor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar