söndag 15 maj 2016

årets morsdagskort

Så gick en vecka igen. Maken jobbade kväll, vilket ju förstås ledde till att jag inte hade tid att sitta så mycket på datorn. Därför visar jag morsdagskorten först nu. Inget märkvärdigt, men jag blev ändå ganska nöjda med dem.

Vilket tråkigt väder vi haft de senaste dagarna. Just idag kunde det ju ha varit solsken och fint väder, så vi kunnat vara ute. Vår bil står igen, så vi sitter alltså strandade här hemma idag. Regnade det inte kunde vi i alla fall fara cyklande till fammo och faffas. Men jaja, misstänker det blir en lång dag. 
Nu måste jag hur som börja med maten. Lax står det på menyn. Och det är ju klart att jag glömde köpa creme fraiche när jag just idag inte slipper till butiken. Det blir att pröva på en citronsås istället. Som tur råkar jag ha färskost i kylskåpet. Kan berätta sen hur det blev, ifall det är värt att pröva. Egentligen tycker jag om att pröva nya rätter. För en tid sen gjorde jag bearnaisesås för första gången och det kan jag säga, utan att överdriva, var den godaste sås jag smakat. 

Jaja, maten väntar, so long.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar