lördag 1 april 2017

påskbräck


Snart är det påsk. Jag brukar inte baka så jättemycket, men häromdagen såg jag sådana här bräck på nätet. Och tyckte att det såg för härligt ut med alla färger. Sagt och gjort, jag åkte till Lidl för att köpa jelly beans (för att de är billigast där) och vit choklad. Lite skeptisk var jag om smakerna skulle passa ihop, men wau vad bra både konsistenserna och smakerna gifte sig. Det var som om jelly beansen fick en helt annan dimension. 
Bräck gör du ju väldigt enkelt. Först smälter man choklad och brer ut på ett bakplåtspapper i en form, låter svalna något (annars vill godiset börja smälta och färger rinna ut) innan du strör godis över. Sen ska det stelna helt innan du bryter eller skär i bitar. Personligen tycker jag det blir finast när man bryter i bitar. Och det bästa är att du kan göra precis hurudana du själv vill, mixa fritt med smaker. Det är endast fantasin som sätter gränser. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar