måndag 22 maj 2017

bröllop och annat

Det är bråda tider nu. Ikväll har skolbarnen haft avslutning, imorgon är det Edlas dagisavslutning, på onsdag ska vi fira morsdag lite i efterskott. Ja och så ska 7:ornas och 8:ornas vitsord vara inne på onsdag. Känns ganska skönt att det är endast 4 jobbdagar denna vecka.
Edla fyller om 18 dagar (tror jag Lova och Alvin räknade det till i morse), så jag borde börja baka och framförallt städa, men det måste nog vänta till nästa vecka. Lova vill så gärna hjälpa till med att baka så jag tror nog att jag dumpar över lite på henne.

Men nu över till lite mindre stressrelaterat. I lördags gifte sig min svåger med sin Nina. Ett så fint par, men ack så nervös jag var innan vigseln. Svågern verkade inte vara nervös alls, så jag var nervös i hans ställe. Undrar om jag var lika nervös inför min egen vigsel heller. Man kunde tro att jag skulle bidra på något sätt, men nej jag fick nog sitta bekvämt i kyrkbänken, ändå var jag nervös så jag nästan skakade. Ett trevligt bröllop och så god mat fick vi. Edla lekte med kusinerna Aron och Colin, och Lova och Alvin sprang med Ninas syskonbarn. Alla var nöjda och glada.




Jag hade ännu tänkt berätta om kakan jag komponerade till bröllopet, men nu är det så sent så det får bli senare i veckan. Håll utkik för jag ska också visa handarbetet jag suttit med senaste månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar