söndag 22 oktober 2017

home again och dumlesnittar

Vi är nog hemma, sent på fredagen kom vi. Vilken känsla det var. Visst hade vi en bra resa, men lite tungt med tre barn blev det förstås. Vi flyttade dessutom på oss en del, så det blev att släpa på allt bagage ganska mycket. Men mera om resan bara jag får laddat upp bilderna. Nu kallar jobbet imorgon igen. På fredag har åk 8 och 9 prov och nästa veckas tisdag sjuorna. Så snart har jag igen en 180 prov som väntar på att bli korrigerade, men hörni det är snart jul. Snart ljuder nog julmusiken ur högtalarna här hemma. 
Men nu måste jag ta itu med söndagsmaten. Maken hade fått napp när han var och fiskade i veckan så potatismos och forell står på menyn idag. 


Jag vill bara ännu tipsa om dessa sanslöst goda dumlesnittar, som Lova bakade för en tid sedan. Ni kan ju förstå att dumlen blir så där lagom seg och god. Receptet hittade jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar