måndag 9 oktober 2017

virkade mössor

Nu har jag även kommit igång med mitt handarbetande igen. Varsin mössa åt Lova och Alvin har jag virkat i skönt merino garn. 


Båda är virkade på frihand. Lovas med korsade stolpar och Alvins med helt vanliga stolpar. 


Ifall ni inte visste det kan jag meddela att det är 4 arbetsdagar kvar innan höstlov. Det ska bli såå skönt med ledigt. Idag fick jag dessutom slarvat ner resväskorna och börjat smått på med packningen. Tidigt på söndag går nämligen vårt flyg mot Berlin. Vi är så bekväma av oss denna gång att vi bokat hotell i Helsingfors natten till söndag, så på lördag morgon installerar vi oss, jag, mamma, mina barn och två av mina småsystrar i bilen och styr kosan neråt. Z får vara hemma och sätta nytt golv åt oss i köket. Egentligen vill han inte med heller. Det är också en orsak till att mamma och mina småsystrar följer med. De tycker nämligen också om att resa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar