lördag 16 december 2017

lite funderingar

Det var absolut inte min mening att överge er så här länge. Men jag har nog fått konstatera att jag inte orkar göra så mycket. En hel del jag hade velat göra och fixa till jul får jag nog ge upp. Vet inte om det är stress eller vad det beror på att jag har sådana hjärtklappningar under veckosluten, nu är det dock endast en vecka kvar i jobb så jag hoppas att det lugnar ner sig då. Idag har jag tänkt tvinga mig att inte stressa, lite svårt är det ju, den sista lediga lördagen innan jul. Nästa lördag är totalt fullbokad så då hinner jag inget. Den här veckan har vi haft både Edlas julfest och skolbarnens, igår var det ett 3-årskalas som gällde. Och efter det fick vi skynda oss till prisma för att handla innan de stängde, det var enda tidpunkten på hela veckan som passade. Så det är skönt med en dag utan måsten. Tänkte att om jag hinner plocka lite här och tvätta kläder får det vara bra. Jag hade velat baka limpor, men men det får bli nästa år.. En tröst är att det blir jul ändå fastän inte allting är tiptop. Just nu leker barnen med lego, maken är i skogen och får förhoppningsvis hem en julgran sen när han kommer. Och jag ska försöka ordna lite innan hjärtklappningarna börjar, någon större förhoppning att de ska hålla sig borta har jag inte.


Ett trevligt tips tänkte jag slänga in hit också. Jag själv tycker ju jultårtor med massvis med plommonsylt är det godaste. Men i år har jag gjort en annan variant också. Med vaniljkräm och dumle, hur gott som helst. Och kom ihåg att det ska vara smördeg för att det ska bli riktigt gott. Det är så värt de extra slantarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar