lördag 30 december 2017

julen som kom och gick

Julen kom och gick i raketfart som vanligt känns det som. Julaftonen tillbringade vi först hos mina föräldrar och sen en stund på kvällen hos svärföräldrarna. Juldagen och annandagjul var vi endast hemma och lekte och spelade med julklapparna. Det var två välbehövda dagar kände jag. Först då kunde jag slappna av ordentligt efter en tung sista vecka i jobbet. Inte tung på det sättet utan med en tung och trött kropp. Nu är det slutjobbat för min del, och i ärlighetens namn tror jag inte jag skulle orka en dag till. Tack vare julen fick jag en och en halv vecka extra ledigt. Men utan en enda sjukledig dag även denna graviditet, precis det jag strävade efter. 

Idag har jag och barnen försökt plocka upp lite här bland alla nya julklappar, för att kunna fira in det nya året i ett lite mera trivsamt hem. Det blir förstås att äta gott och trivas i goda vänners lag. Något pompa och ståt tycker jag inte att det behöver vara. 
Förr om åren har jag alltid känt mig lite sentimental inför ett nytt år. Men i år väntar jag bara att tiden ska gå, så att den här ungen kommer ut nångång. Nu ska jag i alla fall byta lakan. 

årets julkort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar